הקניית מיומנויות

האקדמיה מציעה להעמיק בידיעת תקן הלשון ובמיומנויות דקדוקיות ואחרות המסייעות במלאכת הכתיבה. 

תקנת הלשון: השתלמות בכללי התעתיק

מדוע אין אחידות בכתיב השמות בשלטים במרחב הציבורי? מה ההבדל בין תעתיק לתרגום ומתי ראוי לנקוט כל שיטה? אילו קשיים והתלבטויות מזמנת מלאכת התעתיק?  Petach Tiqwa או Petah̠ Tikva? גיאורגיה או גאורגייה? מע'אר, מגאר או שמא מר'אר?

ההשתלמות עוסקת בכללי התעתיק שהעמידה האקדמיה ללשון העברית: כללי התעתיק מעברית לאותיות לטיניות; כללי התעתיק מלועזית לעברית; כללי התעתיק מערבית לעברית. כן מוצגים ונדונים כללי התעתיק מעברית לערבית ומערבית לאותיות לטיניות שגובשו בוועדת השמות הממשלתית. נוסף על כך ההשתלמות מקנה ללומדים את כללי הכתיב המלא וידיעות בסיסיות בניקוד עברי.

ההשתלמות מומלצת למתרגמים ולעורכי לשון הנדרשים לתעתק שמות אנשים ומקומות בעבודתם ומבקשים להוציא מן הכוח אל הפועל את כללי הכתיב והתעתיק.

המרצה: שלו פרפל, מזכיר מדעי באקדמיה ללשון העברית. שלו עוסק בין היתר בתעתיק ובניסוח שלטים בעבור משרד התחבורה, עיריית תל־אביב–יפו וגופים אחרים.

* משתלמים שיעמדו בכל חובות ההשתלמות ויקבלו ציון 'עובר' במבחן המסכם יקבלו תעודה מטעם האקדמיה.

* כדי ללמוד את כללי התעתיק מערבית לעברית יש להכיר את הא"ב הערבי.

ההשתלמות מוצעת ללמידה עצמאית בזמנכם החופשי.

הרשמה לקהל הרחב  

הרשמה לעובדי הוראה – השתלמות מוכרת לגמול

להזמנת ההשתלמות למוסדות כתבו לנו

תקנת הלשון: השתלמות בדקדוק תקני

כמה משקלים לשמות וכמה בניינים לפועל? האם לכל מילה עברית יש שורש? איך נהגה את הצירוף 'צוואר בקבוק'? מתי נאמר: 'על ידה' ומתי: 'על ידיה'?

'4 מהג'ירפות, 6 מהדובים וכל 7 הקופים נהנו מביקור 3456 משפחות ויחידים בגן החיות' – כיצד נכתוב במילים את המספרים המופיעים במשפט הזה?

ההשתלמות עוסקת בדקדוק התקני. מודגם בה שימוש יעיל באתרי האקדמיה במרשתת ונדונים בה הנושאים האלה: דרכי התצורה וחלקי הדיבר; גזרות הפועל ומשקלי השם; השתנות הקמץ; נטיית השם ונטיית מילות היחס; שם המספר.

המרצה: ד"ר דורון יעקב הוא חוקר במפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה ללשון העברית והיה בעבר מזכיר ועדת הדקדוק של האקדמיה. ד"ר יעקב משמש גם כראש החוג ללשון במכללה האקדמית הרצוג, ויש לו ניסיון רב בהכשרת מורים להוראת עברית.

ההשתלמות מוצעת ללמידה עצמאית בזמנכם החופשי.

הרשמה לקהל הרחב  

ההרשמה לעובדי הוראה היא באמצעות מערכת 'מצפן'. ההשתלמות מוכרת לגמול ומומלצת במיוחד למורים המלמדים עברית כשפה שנייה.

להזמנת ההשתלמות למוסדות כתבו לנו.

השתלמות מקוונת בתקן ובשיפור הניסוח

למה 'אימא' ולא 'אמא'?
האם יו"ד יכולה לסמן תנועת a?
בשביל מה, בעצם, צריכים פסיקים?
'תלמידי בתי הספר החזקים' – מי החזקים: התלמידים או בתי הספר?
איך נקפיד על הימנעות מניסוח שאיננו חד־משמעי, ומה הבעיה במשפט הזה?

איך נקפיד על הימנעות מניסוח שאיננו חד־משמעי, ומה הבעיה במשפט הזה?
תקנת הלשון כוללת את תחומי הכתיב, הפיסוק, אוצר המילים והניסוח הכללי. בהשתלמות מקוונת בת 12 מפגשים נרכוש מיומנויות בסיסיות בכל אחד מן התחומים האלה. נכיר גם את אתרי האקדמיה ונלמד להיעזר בהם לצורך שיפור הניסוח.

ההשתלמות כוללת הרצאות עיוניות וסדנאות מעשיות.

המרצים: צוות המזכירות המדעית ומערך ההשתלמויות של האקדמיה ללשון העברית.

למועדי המפגשים ולהרשמה לקהל הרחב ולעובדי הוראה – השתלמות מוכרת לגמול

להזמנת ההשתלמות למוסדות כתבו לנו.