שני מפגשים ליום העברית תשפ”ד (טבת תשפ”ד, ינואר 2024)

 

לרגל יום העברית תשפ”ד ובצל המלחמה הזמינה האקדמיה ללשון העברית את אוהבי העברית להתארח בביתה בקריית האוניברסיטה בגבעת רם בירושלים ביום שישי כ”ד בטבת תשפ”ד, 5 בינואר 2024.

מפגש בוקר

“ואלה שמות” – על שמות פרטיים בישראל | ד”ר תמר קציר

ד”ר תמר קציר מהאקדמיה ללשון העברית שוחחה על שמות ומשמעויות: כיצד נוצרים שמות פרטיים? אילו שמות כיכבו כאן בעשורים קודמים? מה יכול להשפיע על הצלחתו של שם? ואילו שמות ניתנים לתינוקות שנולדו בימי המלחמה?

שיר אחרי מלחמה: הסיפורים שמאחורי שירי המלחמות – שיחה עם יואב קוטנר

ורד ליון ירושלמי, יועצת התקשורת של האקדמיה, שוחחה עם השדרן ומבקר המוסיקה יואב קוטנר על הסיפורים שמאחורי שירי המלחמות הבולטים, וכיצד משתקפים בשירים הערכים המשתנים של החברה הישראלית לאורך שנותיה של מדינת ישראל ומלחמותיה.

מפגש צוהריים

העברית באתגרי הזמן – איך העברית מתאימה את עצמה לזמנים משתנים | רונית גדיש

רונית גדיש, ראשת המזכירות המדעית של האקדמיה, שוחחה על האתגרים שמציבה המאה העשרים ואחת לעברית: משינויים טכנולוגיים וחברתיים המשתקפים בשפה ועד לשאלות נפוצות במערכת הפניות בחודשי המלחמה האחרונים.

כתיבה וכאב – שיחה עם המשוררת אגי משעול

ד”ר נטע דן מהאקדמיה ללשון העברית שוחחה עם המשוררת אגי משעול, מן המשוררות הבולטות והאהובות בישראל, על כתיבה ועל יצירה בימים של כאב, ועל החסד והנחמה שהשירה עשויה להציע לקוראיה.

חוויה במרכז התרבות וההדרכה

באי המפגשים הוזמנו ללא תשלום נוסף לביקור מודרך במרכז התרבות וההדרכה החדש של האקדמיה ללשון העברית – יד לאליעזר וחמדה בן־יהודה.