אהרן ממן

נחנך מרכז התרבות וההדרכה (אלול תשפ"ג, ספטמבר 2023)

בכ’ באלול תשפ"ג (6 בספטמבר 2023) התקיים טקס חגיגי לחנוכת מרכז התרבות וההדרכה החדש של האקדמיה בהשתתפות נציג משרד התרבות והספורט ראובן חביב. לטקס החנוכה קדם ביקור של מנכ"ל המשרד כפיר כהן במרכז. בטקס נשאו דברים נשיא האקדמיה פרופ’ אהרן ממן, מנכ"לית האקדמיה הנכנסת דורית לרר, ראשת המרכז יפעת זילברמן וד"ר אסף זלצר מאוניברסיטת חיפה.

בינואר 2023 החל לפעול בבית האקדמיה ללשון העברית מרכז תרבות והדרכה חדשני וצבעוני המספר את סיפורה של השפה העברית. את הקמת המרכז הובילה במסירות ובתשומת לב לכל פרט ופרט יפעת זילברמן. היא עבדה בשיתוף פעולה פורה עם אומנים ומעצבים מן השורה הראשונה והם העניקו למרכז את האסתטיקה הייחודית לו בציורי הקיר, באיורים המגוונים ובעבודת החוזי (וידאו).

המרכז מזמן למבקרים בו מבט כולל על העברית — על תולדותיה ועל דרכי התפתחותה; הפעילות בו פותחת פתח להכרת התהליכים שעיצבו את העברית במהלך הדורות עד לימינו, להבנת מקומה של העברית בחיינו ולהיכרות עם עבודת האקדמיה. במרכז מוצגים פריטים מוזיאליים בעלי ערך היסטורי: רהיטים וחפצים מביתו של אליעזר בן־יהודה, ארון ספרים מימי ועד הלשון, הכרטסת של המילונאי אברהם אבן־שושן ועוד.

למרכז הגיעו עד כה קבוצות תלמידים, משפחות, עובדי חברות וארגונים, גמלאים, סטודנטים, תיירים והיד עוד נטויה.