חברים חדשים באקדמיה ללשון העברית (סיוון תשפ”א, יוני 2021)

בישיבת מליאת האקדמיה שהייתה ביום כ’ בסיוון תשפ”א (31 במאי 2021) נבחרו חברות וחברים חדשים.

 

  • המשורר מירון איזקסון ופרופ’ אבנר הולצמן שהיו חברים יועצים נבחרו לחברים מלאים.
  • יועצת הלשון הוותיקה רות אלמגור־רמון נבחרה גם היא כחברה מלאה.
  • לחברות יועצות נבחרו הסופרת אמונה אלון ופרופ’ זיוה שמיר.
  • פרופ’ שמואל בולוצקי מארצות הברית נבחר לחבר כבוד.

 

המשורר והסופר מירון איזקסון, נינו של ד”ר אהרן מזי”א מראשי ועד הלשון, פרסם ספרי שירה וספרי פרוזה, וזכה בכמה פרסים ובהם פרס ברנר לשירה. הוא משמש פרופסור לספרות עברית באוניברסיטת בר־אילן ובעל טורי דעה בעיתונות.

פרופ’ אבנר הולצמן חוקר את הספרות העברית של הדורות האחרונים. הוא מלמד ספרות עברית באוניברסיטת תל אביב, ומשנת תשע”ה הוא חבר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.

רות אלמגור־רמון הייתה יועצת הלשון של קול ישראל ועורכת הפינה “רגע של עברית”.  כיום היא יועצת לשון בתאגיד השידור הציבורי ‘כאן’. היא מלמדת עריכת לשון באוניברסיטה העברית. בשנת תשע”ד הוענק לה פרס ראש הממשלה ללשון העברית ע”ש בן־יהודה.

אמונה אלון לבית הכהן-פלאי היא סופרת ועורכת. יצירותיה, ובהן רומנים, סיפורים קצרים וספרי ילדים, זיכו אותה בפרס היצירה לסופרים עבריים לשנת תשע”ה. אלון מפרסמת מסות ומאמרי הגות והייתה בעלת טור דעה בעיתונות.

פרופ’ זיוה שמיר לימדה ספרות באוניברסיטת תל אביב וכיום מלמדת במרכז הבינתחומי בהרצלייה. במחקריה עסקה בין השאר ביצירותיהם של ביאליק, עגנון ואלתרמן. היא זכתה בכמה פרסים ובהם פרס היצירה לסופרים עבריים לשנת תשע”ח.

פרופ’ שמואל בולוצקי לימד באוניברסיטת מסצ’וסטס אמהרסט בארצות הברית עד לפרישתו. מחקריו ופרסומיו עוסקים בעברית החדשה בתחומי הפונולוגיה, המורפולוגיה והמילונאות. הוא פרסם כמה ספרים ומאמרים רבים.