הבנת הנקרא ושיפור הניסוח – לקבוצות בלבד
האקדמיה מציעה השתלמויות בהזמנה המיועדות במיוחד לעוסקים בכתיבה, ומותאמות לצורכי המוסד המזמין.
'קיבלנו את תלונתך והצטערנו על כך' – שיפור הניסוח
'יש אצלינו חניה ליד המשרד, אז תוכלו לבוא עם אוטו שצריך לסדר לו אישור כניסה'
'ליד משרדנו חניה, והשימוש בה איננו מותנה אלא בהסדרת אישור כניסה לרכבכם'
איזה משני הניסוחים האלה מובן יותר, ואיזה מתאים יותר לכללי הדקדוק ולתקן?
על מה הצטערנו במשפט שבכותרת – על כך שנאלצתם להתלונן, או על כך שהתלונה התקבלה ונאלצנו לטפל בה?
איך נקפיד על ניסוח בהיר וחד־משמעי וגם על כללי הדקדוק והתקן?
אפשר להזמין השתלמות כללית לשיפור הניסוח או השתלמויות מותאמות לצרכים מסוימים – שיפור ניסוח למשפטנים, שיפור הניסוח המנהלי, שיפור הניסוח ברשתות החברתיות ועוד.
להזמנת ההשתלמות למוסדות כתבו לנו.
כתיבה שוויונית, מכילה ומעצימה (מגדר, מגזר ועוד)
'כתבו תשובות מלאות' – האם ההנחיה מתייחסת לכל המינים בשווה? ומה בדבר השאלה: 'האם הצלחתם במבחן'? אולי עדיף לכתוב ניסוחים מעין 'יש להרבות בצורות מקור'?
מדוע יש סיכוי גדול יותר שצורת הנקבה תהפוך לצורה הסתמית בעברית, משהשימוש בנקודות ולוכסנים וצורנים כפולים בסוף מילה אחת (רוצים.ות) ישתרש?
האם אפשר לבכר קהל אחד על פני קהלים אחרים בעזרת אוצר המילים והדקדוק? האם אפשר לייעד את המסר לילדים, לבעלי מקצוע מסוים או לתושבי אזור כלשהו?
ההשתלמות בכתיבה שוויונית, מכילה ומעצימה מתאימה הן למטרות פנים ארגוניות הן למטרות שיווקיות.
להזמנת ההשתלמות למוסדות כתבו לנו
הבנת המקרא והבנת המשנה – קריאה מונחית במקורות נבחרים
מעשה בתינוק אחד שהיה למד מקרא ומשנה, ותהי לו חזות הכול כספר החתום. ביקש ללמוד שירה ופיוט ותכונה וחוכמת הלשון ולא עלתה בידו. נצטער הרבה ולא ידע אי זו הדרך ילך בה. הלך לו אצל האקדמיה ונם להם: איני זז מיכן עד שתלמדוני. וירבו הימים ויהי יודע ספר ויתנו אליו לאמר: קרא נא זה. ויקרא.
האם הבנתם הכול? התדעו להגיד מה בדברים האלה מלשון המקרא, ומה – מלשון חכמים? תרצו לקרוא שיר של אבן גבירול או פרק ממורה נבוכי הזמן?
ההשתלמות מתאימה להעשרה כללית ולפיתוח מקצועי של עובדים המתמודדים בעבודתם עם לשון המקורות.
להזמנת ההשתלמות למוסדות כתבו לנו