מפעלי האקדמיה ללשון העברית

לאקדמיה ללשון העברית מפעלי מחקר חשובים. ההשתלמויות חושפות את העבודה המחקרית הייחודית הזאת לקהל הרחב.

חקירות והכרעות בלשון

איזו מילה שכיחה יותר – 'הוא' או 'היא'? מתי נתחדשה המילה 'תחבושת'? האם מנגנים על כינור או שמא בכינור? כמה תנועות בעברית אשכנזית, וכמה תנועות בעברית תימנית? האם תקני לפנות לקבוצה מעורבת שיש בה רוב נשי בלשון 'אתן'? איך מחליטה האקדמיה מה תקני ומה פסול?

ההשתלמות עוסקת במפעלים המדעיים של האקדמיה ללשון העברית. מוצג בה אתר 'מאגרים' ונדונים בה העבודה המחקרית של המילון ההיסטורי, ועדות המינוח ודרכה של האקדמיה בחידוש מילים. כן מובאים בהשתלמות אוצרות מן הארכיון.

המרצים בהשתלמות הם חוקרים באקדמיה בהווה ובעבר: ד"ר גבריאל בירנבאום, רונית גדיש, ד"ר ברק דן, ד"ר נטע דן, שקד חיים, ויקי טפליצקי בן־סעדון, ד"ר דורון יעקב, ד"ר תמר קציר ויהונתן רוסן ממן.

ההשתלמות מוצעת ללמידה עצמאית בזמנכם החופשי.

הרשמה לקהל הרחב  

הרשמה לעובדי הוראה – השתלמות מוכרת לגמול

להזמנת ההשתלמות למוסדות כתבו לנו.

שפת הסימנים הישראלית

האם אפשר לסמן דבר מופשט כמו אהבה? ואולי יש לכך כמה סימנים – הרי לאהבה פנים רבות? איך נסמן 'אני אוהב אותך, אימא' או 'אני אוהבת אותך, אבא'? והאם יש הבדל בין 'אוהב' ל'אוהבת'?

תמיד רציתם להכיר את שפת הסימנים הישראלית? אתם מכירים אנשים חירשים ורוצים לתקשר איתם? חשוב לכם לתקשר בצורה נגישה יותר?

ההשתלמות המיוחדת משלבת למידה מעשית של שפת הסימנים הישראלית עם מבט עיוני־בלשני על מאפייניה והמבנה הייחודי לה. נלמדים בהשתלמות יסודות הדקדוק של שפת הסימנים הישראלית ואוצר סימנים בסיסי – לצד הרצאות קצרות המציגות היבטים בלשניים מרתקים שונים של השפה.

המרצים: יהונתן שיוביץ ומאור בן זאב ממדור שפת הסימנים הישראלית (שס"י) של האקדמיה ללשון העברית. שניהם חירשים דוברי שפת הסימנים (מסמנים), ושניהם מנוסים בהוראת שפת הסימנים.

ההשתלמות מוצעת ללמידה עצמאית בזמנכם החופשי.

הרשמה לקהל הרחב  

הרשמה לעובדי הוראה – השתלמות מוכרת לגמול

להזמנת ההשתלמות למוסדות כתבו לנו.

עדה, לשון ואוסף מסורות ישראל

ההרשמה להשתלמות תיפתח בהמשך שנת תשפ"ה. עקבו אחר הפרסומים.

להזמנת ההשתלמות למוסדות כתבו לנו.