תמונה של פעילות במרכז ההדרכה באקדמיה בזמן המלחמה

פעילויות האקדמיה ללשון העברית במהלך המלחמה (מרחשוון תשפ"ד, אוקטובר 2023)

עם פרוץ מלחמת ‘חרבות ברזל’ נערכה האקדמיה ללשון העברית בהיערכות מיוחדת
ומציעה שלל פעילויות לציבור:

  • חוויה פעילה במרכז התרבות וההדרכה: האקדמיה ללשון העברית פותחת ללא תשלום את מרכז ההדרכה שלה – שנמצא במרחב מוגן – משפחות ויחידים רבים כבר נענו להזמנה וזכו לחוויה פעילה של היכרות עם התפתחות השפה העברית ועל התפתחותה מראשיתה לפני אלפי שנים ועד לעברית של המאה ה־21.
  • מפגשים מקוונים: מאות כבר השתתפו בסדרת מפגשים לילדים ולמבוגרים שקיימה האקדמיה לשון העברית: מפגשים לילדי כיתות ד’–ו’, סדנה מקוונת על שפת הסימנים הישראלית. מפגשים מקוונים נוספים מתוכננים בהמשך.
  • משחקי קלפים של האקדמיה: עובדי האקדמיה ללשון העברית ביקרו במרכזי מפונים בירושלים ובמרכז הארץ ותרמו למשפחות המפונים משחקי רביעיות ומשחק הזיכרון של האקדמיה. שתי חבָרות מחיפה – ‘הדר תעשיות דפוס‘ ו’דיגיטול‘ – ידפיסו על חשבונן מאות יחידות נוספות של משחקי הקלפים להמשך החלוקה למשפחות.
  • סדרת הרצאות לתלמידים: מערך ההשתלמויות מכין סדרת הרצאות במסגרת מיזם "מחוננים בלילה" של האגף למחוננים ומצטיינים של משרד החינוך. המפגש הראשון עסק בנושא "צריכה ביקורתית של חדשות ומידע כתוב".
  • הנגשת מידע לקהילת החירשים בישראל: בשיתוף פעולה בין אח״א (אגודת החירשים הארצית בישראל) למדור שפת הסימנים הישראלית באקדמיה ללשון העברית מופקים סרטונים לקהילת החירשים בישראל שבהם מונגשים בשפת הסימנים הנחיות רשמיות של פיקוד העורף בזמן מלחמה ומידע רגשי להתמודדות עם המצב. ראו את הסרטונים כאן.
  • מפגשים פנים אל פנים במרכזי מפונים: אנשי האקדמיה מציעים מפגשים פנים אל פנים במלונות ובמרכזים שבהם משוכנים תושבי העוטף והצפון בירושלים: שעת סיפור לילדים צעירים, מפגשים עם ילדים בכיתות ד’–ו’ בענייני לשון מרתקים: העברית ובעלי החיים; מדברים בשפת הגוף – על איברי הגוף ותרומתם להעשרת השפה. כמו כן מוצע מפגש למבוגרים על אתגרי העברית המתחדשת.
  • פעילויות להעשרת העברית באתר האקדמיה: באתר האקדמיה ללשון העברית וברשתות החברתיות מוצעות פעילויות מקוונות להעשרת העברית לילדים, לנוער ולכל המשפחה: משחקים וחידונים, מיזמי תוכן וסרטונים לצפייה מן המחשב ומן הנייד. באתר פורסמו שלושה חידונים חדשים: חידון מאתגר לבני נוער שמעשיר את אוצר המילים, חידון אוצר מילים לילדים וחידון הפכים לגיל הרך.

עוד מידע על הפעילויות הקיימות והמתעדכנות מתפרסם באתר האקדמיה ללשון העברית: https://hebrew-academy.org.il/.