פעילות ביום העברית תשע"ט 2018 במרכז הנוער אמי"ת טכנולוגי אשקלון

פעילות ביום העברית במרכז הנוער אמי”ת טכנולוגי אשקלון

אניה סול, מורה ללשון במרכז הנוער אמי”ת טכנולוגי באשקלון, כותבת לנו:

במרכז הנוער אמי”ת טכנולוגי אשקלון צייַנו את יום השפה העברית בפעילות מיוחדת. המטרה הייתה לחשוף את כלל תלמידי בית הספר ליום זה, לאוצר מילים עשיר ומגוון ולמחיי השפה.

כיוון שלא בכל הכיתות לומדים שיעורי לשון, רוב התלמידים שלנו אינם חשופים לעושר הלשוני, לתכנים ולכל הקשור ליום העברית. מכאן הגיע הצורך ליצור פינת לשון בכניסה לבית הספר שתאפשר לכל הבאים ללמוד כמה עובדות על העברית ואף לאמץ מילה או שתיים.

פינת הלשון כללה קיר מקושט שעליו הודבקו קרטוני החלב של תנובה עם המילים החדשות בעברית. עוד הודבקו כרטיסיות המציגות סוגיות לשוניות, כל אלה תחת כותרת “יום השפה העברית” וכמובן שלט של מחיי השפה. חשוב לציין שהכול לקוח מאתר האקדמיה.

מחוץ לחדר המורים, בכניסה לבית הספר, על שולחן שערכנו וקישטנו הונחה קערה ובה כרטיסיות של מילים חדשות לצד המשמעות המוכרת שלהן. דאגנו למלא את הקערה גם בסוכריות (כפי שאפשר לראות בתצלומים), וכך נוצרה הפינה “אמץ מילה”.

כל הבאים בשערי בית הספר – תלמידים ואנשי צוות – הגיבו בהתלהבות, ניגשו לקחת סוכרייה והתעכבו לאמץ מילה. תלמידים רבים גילו סקרנות, שאלו שאלות, ביקשו לברר מי הם מחיי השפה העברית והביעו רצון ללמוד כמה שיותר מילים.

ריגש אותי לשמוע את השיח בין התלמידים שבו שילבו את המילים החדשות שלמדו.

חשוב לציין שנוסף על הפעילות המתוארת, נערכו גם בכיתות פעילויות בסימן העברית. למשל: משחק זיכרון, חידון “קהוט” ודומינו השפה העברית בצירוף קטעי וידאו “חדשות מן העבר – אליעזר בן־יהודה” ו”12 עובדות על השפה העברית”.

ברצוני להודות לתלמידה רוזי הלומדת בכיתה י”ב שפנתה אל האקדמיה מיוזמתה ושיתפה במה שעשינו ביום זה, ותודה לכם על פעילות ברוכה, על הנגישות והזמינות באמצעות אתר האקדמיה,  וכמובן על ההתייחסות!