
יום הכיפורים
בין כסה לעשור
'בֵּין כֵּסֶה לְעָשׂוֹר' הוא כינוי מליצי שניתן בימי הביניים לתקופת הימים שמראש השנה ועד יום הכיפורים.
מהו כֵּסֶה ומהו עָשׂוֹר?
'בֵּין כֵּסֶה לְעָשׂוֹר' הוא כינוי מליצי שניתן בימי הביניים לתקופת הימים שמראש השנה ועד יום הכיפורים.
מהו כֵּסֶה ומהו עָשׂוֹר?

ההוצאה לאור
מחקרי עברית מראשונות לאחרונות
הספר "מחקרי עברית מראשונות לאחרונות" אוסף עשרים ושניים פרקי מחקר של פרופ' משה בר־אשר הסוקרים תקופות שונות של הלשון העברית.
הספר "מחקרי עברית מראשונות לאחרונות" אוסף עשרים ושניים פרקי מחקר של פרופ' משה בר־אשר הסוקרים תקופות שונות של הלשון העברית.

יום הכיפורים
חתימה טובה או גמר חתימה טובה?
לקראת יום הכיפורים יש המאחלים 'חתימה טובה' ויש המאחלים 'גמר חתימה טובה'. ההבדל בין האיחולים האלה הוא בעיקר הבדל של מסורות.
לקראת יום הכיפורים יש המאחלים 'חתימה טובה' ויש המאחלים 'גמר חתימה טובה'. ההבדל בין האיחולים האלה הוא בעיקר הבדל של מסורות.

צמדי מילים
צום ותענית
המילים 'צום' ו'תענית' מציינות שתיהן הימנעות מאכילה ושתייה. ההבדל העיקרי ביניהן הוא ברובד הלשון: המילה צוֹם רגילה למדי במקרא, ואילו המילה תַּעֲנִית רווחת בעיקר למן תקופת חז"ל.
המילים 'צום' ו'תענית' מציינות שתיהן הימנעות מאכילה ושתייה. ההבדל העיקרי ביניהן הוא ברובד הלשון: המילה צוֹם רגילה למדי במקרא, ואילו המילה תַּעֲנִית רווחת בעיקר למן תקופת חז"ל.

יום הכיפורים
עזאזל
בסדר עבודת הכוהן הגדול ביום הכיפורים המתואר בספר ויקרא נאמר: "וְנָתַן אַהֲרֹן עַל שְׁנֵי הַשְּׂעִירִם גּוֹרָלוֹת – גּוֹרָל אֶחָד לַה' וְגוֹרָל אֶחָד לַעֲזָאזֵל". כיצד מתפרשת המילה עֲזָאזֵל?
בסדר עבודת הכוהן הגדול ביום הכיפורים המתואר בספר ויקרא נאמר: "וְנָתַן אַהֲרֹן עַל שְׁנֵי הַשְּׂעִירִם גּוֹרָלוֹת – גּוֹרָל אֶחָד לַה' וְגוֹרָל אֶחָד לַעֲזָאזֵל". כיצד מתפרשת המילה עֲזָאזֵל?

אישים
יחיאל מיכל פינס
במסגרת המיזם שלנו להנצחת מחיי העברית – עמוד חדש באתר סוקר את פועלו של הרב יחיאל מיכל פינס, שותפו של בן־יהודה להחייאת העברית מראשית הדרך וחבר ועד הלשון.
במסגרת המיזם שלנו להנצחת מחיי העברית – עמוד חדש באתר סוקר את פועלו של הרב יחיאל מיכל פינס, שותפו של בן־יהודה להחייאת העברית מראשית הדרך וחבר ועד הלשון.