צילום מסך מאתר הבית ומסדרון האקדמיה

ברוכים הבאים לאתר הבית החדש של האקדמיה ללשון העברית (תש”ע, 2010)

אתר הבית החדש של האקדמיה עלה אתמול (יום ראשון, כ”ט בתמוז תש”ע, 11 ביולי 2010) לאוויר לתקופת הרצה.

האתר החדש הוא שלב חשוב בתכניות האקדמיה להעמיד מרכז מידע ללשון העברית במרשתת והוא מאפשר לאקדמיה לבסס את הקשר עם ציבור גדול של אוהבי העברית וידידי האקדמיה בכל רחבי הארץ.

האתר בעיצוב חדשני ואלגנטי מזמין את הגולשים בו להתוודע אל עבודת האקדמיה למדוריה ולוועדותיה, להתעדכן בנעשה בה, לשאול שאלות ולקבל תשובות בענייני לשון, לעיין באמצעות חיפוש חכם בכל החלטות האקדמיה ולהביע דעה בשאלות שהאקדמיה מעמידה לפני הציבור.

בלְשונית “מן השטח” האקדמיה פונה לציבור בשאלות כגון: איך אתם הוגים מילה מסוימת? איך אתם משתמשים במילה או בביטוי? איזו חלופה עברית עדיפה בעיניכם?

המדור “שאלות ותשובות” מציע מבחר תשובות לשאלות נפוצות וכן סיוע בשאלות לשון ובבחירת שמות. אחת השאלות הראשונות שהגיעו למדור מיד עם עלייתו היא שאלתו של זוג שביקש לדעת איזה כתיב לנקוט בהזמנה לחתונה “טקס” או שמא “טכס” ומה ההבדל בין “נישואים, קידושים” ובין “נישואין, קידושין”. מזל טוב.

האקדמיה תלך ותעשיר את תוכני האתר להנאת הגולשים ולתועלתם. בעמוד הבית יש תצוגה מתחלפת של מאמרים בענייני לשון, תעודות היסטוריות ומילים חדשות. האתר יכלול בעתיד גם חנות ספרים מקוונת וספרייה אלקטרונית של פרסומי האקדמיה ועוד.

הצוות המקצועי של האקדמיה ללשון העברית תכנן את האתר והוביל את הקמתו. האקדמיה מודה למעצבת האתר הללי אלעזר ולחברת תבונה מילניום שבנתה את האתר.