בעיון הקצר המחבר מבקש להדגים את תרומת יצירתו הפרשנית הענפה של רש"י לתורה לחקר לשון חז"ל.
המשך קריאה >>
מאמרים מאת אריאל שוה

פירוש רש"י לתורה והמסורת האשכנזית הקדומה של לשון חז"ל
מאת: אריאל שוה
לשוננו פא (תשע"ט), עמ' 150–160

על 'שמץ', 'שמץ פסול' ומה שביניהם
מאת: אריאל שוה
אקדם 59, תשע"ח
המילה שמץ מתועדת במקרא פעמיים: "וְאֵלַי דָּבָר יְגֻנָּב וַתִּקַּח אָזְנִי שֵׁמֶץ מֶנְהוּ" (איוב ד, יב); "הֶן אֵלֶּה קְצוֹת דְּרָכָו וּמַה שֵּׁמֶץ דָּבָר נִשְׁמַע בּו" (שם כו, יד). במחקר החדש התלבטו מאוד בגיזרונה של המילה, ובזיקה שלה אל שִׁמְצָה – מילה סתומה אף היא.
המשך קריאה >>