בלשון מוקפדת נבחין: איזה לזכר, איזו לנקבה, ואילו (ביו"ד) לרבים ולרבות – בכל השימושים. המהדרים יקפידו להטעים את שלוש המילים הללו במלרע: איזה, איזו, אילו.
המשך קריאה >>
הדף בטעינה
על המילה אֵיזֶה
במילון
אֵיזֶה
 (ללא ניקוד: איזה)* אֵי+זֶהחלק דיבר | מילת שאלה |
---|---|
נטייה | נקבה: אֵיזוֹ; ריבוי זכר ונקבה: אֵילוּ |
הגדרה
- מילת שאלה לדעת מה או מי מתוך כמה
- משמש כינוי לוואי לציין דבר לא מסוים, כגון 'הוא משתמש באיזה מכשיר משונֶה', 'באיזה שהוא מכשיר', או מספר לא מדויק, כגון 'היו שם איזה אלפיים איש' (הוראה זו נחשבת לא תקנית)
צירופים
על יסוד מילון ההווהבתשובות באתר
אקדם 37
WP_Post Object
(
[ID] => 8038
[post_author] => 5
[post_date] => 2008-11-14 16:28:27
[post_date_gmt] => 2008-11-14 14:28:27
[post_content] => תוכן העניינים
- ק"ן לבן־יהודה – כן לעברית (אירוע מסכם), עמ' 1
- פעולותיה של האקדמיה בעבר ודרכה לעתיד (דיווח מישיבות המליאה), עמ' 1
- מן הנעשה בוועדות למינוח מקצועי, עמ' 2
- לזכרו של פרופ' שרגא אירמאי, עמ' 2
- (תפקידה של האקדמיה בדחיפת הממוצע הלשוני כלפי מעלה) מאת סיריל אסלנוב, עמ' 3
- שאלות ותשובות: גָּנְבָה – מונח או מילת עגה? מאת רחל סליג, עמ' 3
- חלוקת המילה למשמעויותיה תלויה בתכלית החלוקה מאת משה אזר, עמ' 6
- על "אֵלּוּ" וָ"אֵילוּ" מאת מרדכי מישור, עמ' 7
- פרסומים חדשים: לשוננו ע; עיונים בספרות השומרונית ובספרות הקראית מאת אילה ליונשטם; לשון המשנה בגניזת קהיר מאת ג' בירנבאום, עמ' 8
- השתלמויות וסיורים, עמ' 8
[post_title] => אקדם 37
[post_excerpt] =>
[post_status] => publish
[comment_status] => closed
[ping_status] => closed
[post_password] =>
[post_name] => %d7%90%d7%a7%d7%93%d7%9d-37
[to_ping] =>
[pinged] =>
[post_modified] => 2022-02-08 12:15:47
[post_modified_gmt] => 2022-02-08 10:15:47
[post_content_filtered] =>
[post_parent] => 0
[guid] => http://hebrew-academy.org.il/?p=8038
[menu_order] => 0
[post_type] => post
[post_mime_type] =>
[comment_count] => 0
[filter] => raw
)
תוכן העניינים ק"ן לבן־יהודה – כן לעברית (אירוע מסכם), עמ' 1 פעולותיה של האקדמיה בעבר ודרכה לעתיד (דיווח מישיבות המליאה), עמ' 1 מן הנעשה בוועדות למינוח מקצועי, עמ' 2 לזכרו של פרופ' שרגא אירמאי, עמ'
המשך קריאה >>
במבט היסטורי
שכיחות הערך אֵיזֶה ביחס לכלל המילים בתקופה (לפי מאגרי האקדמיה)
שכיחות
1=0.1%
- 1
- 0.9
- 0.8
- 0.7
- 0.6
- 0.5
- 0.4
- 0.3
- 0.2
- 0.1
- 0