הדף בטעינה

על המילה סַף

במילון

 (ללא ניקוד: סף)
מיןזכר
שורשספף
נטייהסיפִּים

הגדרה

  • מִפתָן, החלק התחתון של מסגרת הפֶתח
  • (בהשאלה) נקודת התחלה
  • גבול שלמטה ממנו אין הגירוי מביא לידי תגובה
  • סֵפל (ספרותי)

צירופים

על יסוד מילון ההווה

בתשובות באתר

פרשת בֹּא – סף שאיננו מפתן

כידוע סַף הוא מִפְתָּן, הקורה התחתונה של הפתח. שתי הדפנות המאונכות הן בלשון המקרא מְזוּזוֹת, והקורָה שמעל – המקבילה לסף – היא מַשְׁקוֹף. מאחר שאת מגילת הקלף ובה שתי הפרשות הראשונות של קריאת שְׁמַע קובעים…
המשך קריאה >>

במינוח המקצועי


סַף
לרשימה המלאה
בריאות הציבור (תשפ"ב, 2022)
עֵרֶךְ סַף ערך מרבי מותר לחשיפה למִפגע
בריאות הציבור (תשפ"ב, 2022)
לֹא בַּר-גִּלּוּי בכלים הקיימים; כגון גידול
תַּחַת סַף הַגִּלּוּי , תַּת-סִפִּי במבחנים הקיימים; כגון עומס נגיפי

undetectable tumor, viral load, etc.
כללי (תש"ף, 2020)
לֹא בַּר-גִּלּוּי בכלים הקיימים; כגון גידול לא בר-גילוי
תַּחַת סַף הַגִּלּוּי בבדיקות הקיימות. בקיצור: תַּת-סִפִּי, כגון עומס נגיפי תת-סיפי של HIV או צהבת
מונחי בריאות הציבור

במבט היסטורי

שכיחות הערך סַף 1 (מפתן, חדר) ביחס לכלל המילים בתקופה (לפי מאגרי האקדמיה)
ערכים נוספים: ,
שכיחות 1=0.01%
  • 1
  • 0.9
  • 0.8
  • 0.7
  • 0.6
  • 0.5
  • 0.4
  • 0.3
  • 0.2
  • 0.1
  • 0
  • 200- עד 0
  • 0 עד 300
  • 300 עד 600
  • 600 עד 800
  • 800 עד 1100
  • 1100 עד 1300
  • 1300 עד 1500
  • 1500 עד 1750
  • 1750 עד 1918
  • 1919 ואילך
לצפייה במובאות >>

במבט היסטורי

שכיחות הערך סַף ביחס לכלל המילים בתקופה (לפי מאגרי האקדמיה)
שכיחות 1=0.001%
  • 1
  • 0.9
  • 0.8
  • 0.7
  • 0.6
  • 0.5
  • 0.4
  • 0.3
  • 0.2
  • 0.1
  • 0
  • 200- עד 0
  • 0 עד 300
  • 300 עד 600
  • 600 עד 800
  • 800 עד 1100
  • 1100 עד 1300
  • 1300 עד 1500
  • 1500 עד 1750
  • 1750 עד 1918
  • 1919 ואילך
לצפייה במובאות >>

במבט היסטורי

שכיחות הערך סַף 2 (ספל) ביחס לכלל המילים בתקופה (לפי מאגרי האקדמיה)
שכיחות 1=0.1%
  • 1
  • 0.9
  • 0.8
  • 0.7
  • 0.6
  • 0.5
  • 0.4
  • 0.3
  • 0.2
  • 0.1
  • 0
  • 200- עד 0
  • 0 עד 300
  • 300 עד 600
  • 600 עד 800
  • 800 עד 1100
  • 1100 עד 1300
  • 1300 עד 1500
  • 1500 עד 1750
  • 1750 עד 1918
  • 1919 ואילך
לצפייה במובאות >>