אירוע הפתיחה של יום העברית תשפ"ג בתיאטרון ירושלים (כסלו תשפ"ג, דצמבר 2022)

האקדמיה ללשון העברית תציין את יום העברית באירוע מרכזי ובו שלל פעילויות: רבי־שיח, הרצאות וסדנאות, שעת סיפור והצגה לילדים, תערוכה מיוחדת, וגם מופע מקורי של רמי קלינשטיין ומופע המִצְחָק (סטנד־אפ) העברי הראשון אי פעם!

במשתתפים: רמי קלינשטיין, צרויה להב, גיל חובב, אבשלום קור, ארז ביטון, גילי בר־הלל, בלהה בן־אליהו, ענבל גזית, רון ביטון, יוסי גיספן, אקו, לירון זייד, רוביק רוזנטל, הילה אלפרט, עירית לינור, קובי לוריא, רונית גדיש ועוד רבים

האירועים יתקיימו בשיתוף עם עיריית ירושלים ביום ראשון ט"ו בטבת תשפ"ג, 8 בינואר 2023, בתיאטרון ירושלים בשעות 17:00 – 22:30.

יום העברית יתקיים השנה בסימן 100 שנים למותו של אליעזר בן־יהודה שהפך לסמל של מפעל תחיית העברית. ביום ראשון ט"ו בטבת, 8 בינואר 2023 – בפתיחת השבוע שבו חל יום העבריתהמתקיים בכל שנה ביום הולדתו של בן־יהודה (כ"א בטבת) – יקיימו האקדמיה ללשון העברית ועיריית ירושלים אירוע חגיגי ומיוחד בתיאטרון ירושלים ובו שפע של פעילויות בשעות 17:00–22:30.

בפעילויות הבולטות במהלך הערב: רב־שיח על הפזמונאות העברית (ממצעד הפזמונים ועד "אנל'א צריכה פזמון") בהנחיית לירון זייד ובהשתתפות רון ביטון, אקו, קובי לוריא ויוסי גיספן; רב־שיח על תרבות האוכל והשפה העברית בהנחיית אפרת אנזל ובהשתתפות הילה אלפרט, יאיר היידו, אראלה טהרלב בן שחר, רוביק רוזנטל ומתן שופן; רב־שיח על העברית והשוויון המגדרי בהנחיית ענבל גזית ובהשתתפות דפנה איזנרייך, עירית לינור, עמית קמה וקרן דובנוב; רב־שיח נוסף יוקדש לשאלה מה היה בן‏־יהודה חושב על מצבה של העברית היום בהנחיית ורד ליון־ירושלמי ובהשתתפות רונית גדיש, אבשלום קור ורוביק רוזנטל.

באירוע יוכל הציבור ליהנות ממגוון הרצאות מרתקות: גיל חובב יספר על חייו האישיים של בן־יהודה; גילי בר־הלל תשתף באתגר של התרגום לעברית של הארי פוטר; תמר קציר תרצה על סיפורן של המילים המתחדשות; דלית אסולין תחשוף את סודותיה של העברית החרדית; ויהודית הנשקה תספר את סיפורה של העברית המזרחית.

בלהה בן־אליהו תשוחח עם המשורר ארז ביטון על שירתו ועל מקומן של שפת האם הערבית ושל השפה העברית בשירתו.

תשומת לב מיוחדת תינתן לילדים צעירים ולהוריהם – שעת סיפור בעברית הכי יפה, הצגה על אליעזר בן־יהודה, סדנה בהפעלת הילדים על מילים ישנות וחדשות, ופעילות יצירה – קיר צביעה המספר את סיפורה של העברית.

נוסף על כך יתקיימו סדנאות של אנשי האקדמיה ללשון העברית בניקוד ובתעתיק, וכן תהיה סדנה על כתיבת מיקרו־קופי שיוויונית.

את האירועים יחתמו שני מופעים מקוריים שהופקו במיוחד ליום העברית השנה – רמי קליינשטיין מארח את צרויה להב במופע מיוחד סביב הלהיטים שנוצרו במפגש ביניהם. הם ישוחחו על כתיבת טקסטים והלחנתם, מקורות השראתם ואיך נוצר החיבור המיוחל בין המילים ללחן.

בסיום הערב יתקיים מרתון המִצחק (סטנד־אפ) העברי הראשון אי פעם בהנחיית יוסל'ה ובהשתתפות גיא אדלר, מתן פרץ, כרמל נצר, טל ראשון וכרמל צאייג.

ברחבי התיאטרון תוצג גם תערוכת האיורים ״האלפבית של אליעזר בן יהודה״ בהשראת חידושי המילים של מחיה השפה העברית.

האירוע בתשלום. ההשתתפות בכל הפעילויות – על בסיס מקום פנוי

לתוכנית המלאה

רכישת הכרטיסים לאירוע – דרך אתר "בימות" כאן