תערוכה – "מילון לצורפות עכשווית", טבת תשפ"ב

תערוכתה של האומנית והצורפת ענת גולן "מילון לצורפות עכשווית" הוצגה במהלך חודש טבת תשפ"ב (דצמבר 2021) בביתו של אליעזר בן־יהודה ברחוב אתיופיה בירושלים (כיום בית מגורים פרטי).

התערוכה היא פרי של שיתוף פעולה ייחודי בין בצלאל – האקדמיה לאומנות ועיצוב, האקדמיה ללשון העברית והביאנלה של ירושלים. התערוכה הציגה כ־15 עבודות של האומנית: רידוד, הטבעה, השחרה, כבישה, שיבוץ, הרפיה ועוד מונחים נבחרים מעולם הצורפות המסורתי, בעלי כפל משמעות או יותר, שעברו פרשנות והרחבה בסיוע האקדמיה ללשון העברית, ותורגמו בידי האומנית לסדרת עבודות חדשות בצורפות עכשווית – תכשיטים, חפצים ותשמישי קדושה

במסגרת התערוכה התקיימו שלושה אירועים: אירוע הפתיחה שבו הרצה ד"ר גבריאל בירנבאום מן האקדמיה ללשון העברית על אליעזר בן־יהודה מחיה הלשון. באירוע  השני עסק חבר דיון (פאנל) בקשר שבין מילים לעיצוב. השתתפו: הצורפת והאומנית ענת גולן, מרכזת תחום המינוח במזכירות המדעית של האקדמיה ללשון העברית ויקי טפליצקי בן־סעדון, המעצב הירושלמי דוב אברמסון, במאי הקולנוע המרצה במחלקה לאומנויות המסך בבצלאל בנימין פרידנברג. הנחה את הדיון ד"ר עידו להב נוי. באירוע השלישי הופיעה אומנית הקול חנה ויקטוריה.

לצפייה בחבר הדיון בנושא "מילה כחומר"

צילום: דור קדמי

הביאנלה של ירושלים נוסדה בשנת 2013 כבמה לאומנים עכשוויים שביצירתם יש התייחסות לעולם התוכן היהודי. הביאנלה מתקיימת זו השנה החמישית תחת הכותרת "ארבע אמות". הכוונה היא לבחון כיצד אומנות מתפקדת במרחבים פרטיים. לפיכך חלק גדול מהביאנלה התקיים בבתים, חללי סטודיו ומרחבים פרטיים אחרים.