הוכרזו הזוכים בתחרות לתכנון מנווה האקדמיה (מרחשוון תשפ"א, נובמבר 2020)

האקדמיה ללשון העברית הודיעה היום כי משרד האדריכלים מייזליץ-כסיף-רויטמן הוא המשרד הזוכה בתחרות לתכנון מִנווה האקדמיה בקריית הלאום בירושלים. תחרות התכנון נערכה בשיתוף התאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראל.

במקום השני זכו במשותף התוכניות של האדריכלים מיכאל פלד ודניאל שטרסבורגר ושל א' לרמן אדריכלים בשיתוף עם דניאל פינקלשטיין ואלווירה טורק; במקום השלישי זכו במשותף התוכניות של לקשטיין-מרגלית אדריכלים ושל האדריכלים רם קפלן וניר עובדיה.

לפרטים נוספים ולצפייה בסרטון ההדמיה למנווה האקדמיה ללשון העברית

פרסום באתר Xnet – האקדמיה ללשון העברית בחרה משכן חדש

 

לדברי נשיא האקדמיה פרופ' משה בר־אשר בחירת אדריכלי המנווה היא אבן דרך בהקמת המנווה והיא נותנת תנופה להמשך המהלכים לקידומו בסיוע כל הגורמים הנוגעים בדבר ובהם מדינת ישראל, עיריית ירושלים ומהנדס העיר שלה, הרשות לפיתוח ירושלים ואנשי חזון ומעשה שייתנו יד להגשמתו.

האקדמיה ציינה כי התוכנית שהציגו האדריכלים הזוכים מיטיבה לשקף את ערכי התכנון שפרסמה האקדמיה לקראת התחרות וקבעה כי התוכנית מצטיינת בהתמקדות באדם (אנשי האקדמיה, מבקרים או עוברי אורח) וביצירת מבנה מזמין ופתוח, מבנה היוצר תחושה של רחבות; התכנון של חללי המבנה והתנועה בו וסביבו עשיר ומאפשר מגוון מבטים ושימושים. המבנה מציג חזיתות נאות הן לשדרות רופין הן לרחובות וייז ובורלא, הוא תורם לסביבה העירונית ומשתלב היטב בתוכניות הפיתוח של קריית הלאום ושדרת המוזאונים ובפעילות השוקקת שתהיה באזור הזה בעתיד.

ערכים אלו של פתיחות ומקומיות הנחו גם את התחרות עצמה, שהייתה תחרות פומבית ופנתה לאדריכלים ישראלים. התחרות עוררה עניין עצום והוגשו בה מאה הצעות. מן ההצעות –שהוגשו בעילום שם – בחר חבר השופטים חמש הצעות, ומהן בחרה האקדמיה את ההצעה הזוכה. השופטים גם ציינו לשבח את ההצעות של אדריכל יואב השמשוני ושל טיטו אומן אדריכלים.

האקדמיה מודה מקרב לב לכל האדריכלים שטרחו והגישו את הצעותיהם לתחרות ומביעה הערכה להישגי האדריכלים שזכו במקומות הראשונים. האקדמיה מברכת את האדריכלים גנית מייזליץ־כסיף, אודי כסיף ומאור רויטמן על זכייתם בתחרות ומצפה לעבודה המשותפת ורבת האתגרים שלפנינו.

תודה מיוחדת לנציגי התאחדות האדריכלים ולחבר השופטים על שיתוף הפעולה בארגון התחרות ובתהליך השיפוט.

במנווה תכונס תחת קורת גג אחת כל פעילות האקדמיה, ויוקמו בו מוזאון ראשון מסוגו ללשון העברית ומרכז הדרכה ותרבות. המנווה יוקם בשטח של כשישה דונמים, שטחו הבנוי יהיה כ־9000 מ"ר, יעד המבקרים לשנה הוא מעל 200,000 איש, והעלות המשוערת של הקמתו 200 מיליון ₪.

בחבר השופטים היו אדריכלים, אנשי מוסדות התכנון ונציגי האקדמיה ללשון העברית: פרופ' אדר' ברוך ברוך – יו"ר חבר השופטים; פרופ' אדר' אלס וורבקל ; אדר' ארי כהן ; גב' שירה תלמי – מתכננת מחוז ירושלים; אינג' יואל אבן – מהנדס העיר ירושלים; מר אייל חיימובסקי – מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים; אדר' ליאורה בארי;  פרופ' משה בר־אשר – נשיא האקדמיה ללשון העברית; גב' גיל הראבן – סופרת וחברת האקדמיה ללשון העברית; גב' טלי בן־יהודה – מנכ"לית האקדמיה ללשון העברית; אדר' אריה גונן – מזכיר חבר השופטים.

חבר השופטים שימש רק בשלב הראשון שבו נבחרו ההצעות בעילום שם.