שבוע השפה העברית ברכבת הקלה בירושלים (טבת תש”ף, ינואר 2020)

הרכבת הקלה בירושלים והאקדמיה ללשון העברית יקיימו את שבוע השפה העברית בעיר עם הרצאות מרתקות על השפה, כרזות ססגוניות, חלוקת חוברות ועוד

 לנסוע או ליסוע? מה פירוש המילה צוותאית? האם צומת הוא זכר או נקבה? ומה החלופה העברית לקורקינט? לרגל “שבוע השפה העברית” תקיים חברת סיטיפס בשבוע הבא סדרת הרצאות מרתקות על רזי השפה שייתנו מומחי האקדמיה ללשון העברית. ההרצאות ללא תשלום יהיו במרכז שירות הלקוחות של החברה במרכז כלל.

לכבוד יום העברית שיחול בשבוע הבא (יום חמישי, 16.1) חברת סיטיפס המפעילה את הרכבת הקלה בעיר, בשיתוף האקדמיה ללשון העברית, תקיים חגיגה של עברית בקרונות הרכבת, בתחנות ובמרכז השירות של הרכבת.

יום העברית שהכריזה עליו ממשלת ישראל מצוין בכל שנה בכ”א בטבת, יום הולדתו של מחיה השפה אליעזר בן־יהודה. בשנים האחרונות הפך יום העברית ליום חג לחובבי השפה, ומספרם הולך וגדל מדי שנה. חברת סיטיפס החליטה השנה, בפעם הראשונה, לחבור לאקדמיה ללשון העברית לציון יום העברית, ובמהלך השבוע הבא יתפרסמו בתחנות הרכבת הקלה כרזות מאוירות וצבעוניות שיסבירו למשתמשי הרכבת מילים וביטויים הקשורים לתחבורה ולנסיעה הציבורית וללשון הירושלמית. בקרי הרכבת הקלה יחלקו לנוסעים חוברות המאגדות את כל הכרזות.

במסגרת שבוע העברית תקיים חברת סיטיפס סדרת הרצאות מרתקות על העברית בימים ראשון עד רביעי בשעה 18:30 במרכז שירות הלקוחות של סיטיפס בחזית בניין כלל. את ההרצאות ייתנו מומחי האקדמיה ללשון העברית, ובהן הרצאתה של רונית גדיש “מן העגלה המכונית לצוותאית – איך העברית מתאימה את עצמה לקדמה” והרצאתה של ד”ר קרן דובנוב “זכר ונקבה – למה צריך מין בשפה”. את ההרצאות הנוספות ואת שאר הפרטים  תוכלו למצוא באתר סיטיפס. ההרשמה להרצאות תהיה בעמוד הפייסבוק של החברה.

 מנכ”ל סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים, ירון רביד: “אנו שמחים לחגוג השנה את ‘שבוע השפה העברית’ עם הציבור הרחב ברחבי העיר. השפה העברית היא חלק מרכזי של התרבות הישראלית בכלל ושל התרבות הירושלמית בפרט המורכבת מקבוצות אוכלוסייה מגוונות. הרכבת הקלה עוברת מדי יום בשכונותיה השונות של העיר ומחברת באופן ישיר בין קבוצות אלו. אנו רואים חשיבות רבה בקיום אירועים תרבותיים אלו שמקרבים בין הקבוצות השונות בעיר ויוצרים מרקם מאוחד ומחובר”.

עוזאל ותיק, מנהל השיווק של סיטיפס: “השפה העברית היא שפה קסומה שהתפתחה לאורך אלפי שנים בשילוב התרבויות והניבים שסבבו אותה. גם היום השפה חיה ומתעדכנת אך תמיד שומרת על קשר עם רבדיה הקודמים. באמצעות רונית גדיש “מן העגלה המכונית לצוותאית – איך העברית מתאימה את עצמה לקדמה” והרצאתה של ד”ר קרן דובנוב “זכר ונקבה – למה צריך מין בשפה”. את ההרצאות הנוספות ואת שאר הפרטים  תוכלו למצוא באתר סיטיפס. ההרשמה להרצאות תהיה בעמוד הפייסבוק של החברה.

לדברי רונית גדיש, המזכירה המדעית של האקדמיה ללשון, הציבור הרחב מגלה בשנים האחרונות התעניינות רבה בעברית – בחידושי המילים, בשאלות דקדוק, בענייני כתיב ועוד. ההתעניינות נובעת מהחשיפה הרבה שיש לישראלים בכלל, ולקהל הצעיר בפרט, לפעילות האקדמיה ברשתות החברתיות. “אולם האקדמיה ללשון העברית אינה מסתפקת רק בפעילות ברשתות ובמענה לאלפי הפונים אליה דרך האתר, ואנחנו רואים חשיבות רבה במפגשים בלתי אמצעיים עם הציבור, כמו אלו שיתקיימו במרכז השירות של הרכבת הקלה”, אומרת גדיש.