הוועדה למונחי שיווק ופרסום (תשע"ט–תשפ"ג, 2018–2023)

הוועדה למונחי שיווק ופרסום הוקמה בתחילת תשע"ט (נובמבר 2018). הוועדה התכנסה במרכז הבינתחומי בהרצליה.

מטרת הוועדה הייתה להעמיד לרשות העוסקים במקצועות השיווק והפרסום ולרשות הציבור הרחב חלופות עבריות למונחים הלועזיים הרווחים המשמשים בתחומים אלו – בהם בעלי תפקידים במשרד פרסום, סוגי שיווק ופרסום, שיווק ופרסום במרשתת ועוד.

הוועדה סיימה את הקריאה הראשונה במונחים בשנת תשפ"ב. הרשימה שגיבשה הוועדה ובה כ־200 מונחים נשלחה לשם קבלת הערות לאנשי מקצוע ולחברי האקדמיה. ההערות נדונו במחצית השנייה של שנת תשפ"ב. הרשימה הוגשה לוועדת המינוח המרכזית ואושרה בה באדר תשפ"ג (פברואר 2023).

מונחי השיווק והפרסום אושרו במליאת האקדמיה ללשון העברית בישיבתה ביום כ"ו בניסן תשפ"ג, 17 באפריל 2023 (ישיבה שפג).
למונחי השיווק והפרסום באתר המונחים
למונחי השיווק והפרסום בקובץ PDF

חברי הוועדה

אנשי המקצוע:

  • פרופ' מיכאל פרי, לשעבר מאוניברסיטת חיפה – יו"ר הוועדה עד אמצע תש"ף
  • ד"ר מיכל שפירא, המכללה האקדמית אונו – יו"ר הוועדה למן אמצע תש"ף
  • רוני אפלבוים, רעיונאי ומורה לפרסום
  • סיון בן־חורין, בית ספר סמי עופר לתקשורת, המרכז הבינתחומי הרצליה
  • נמרוד דוויק, Dice Marketing; בית ספר סמי עופר לתקשורת, המרכז הבינתחומי הרצליה
  • גיא חזי, מנהל פרסום ומדיה – קבוצת ארגנטולס
  • ד"ר איל מעוז, המכללה האקדמית אונו
  • כרמל רם, מנהלת לקוחות בכירה, Great Digital Partners

מטעם האקדמיה:

  • ד"ר נוגה אילני, אוניברסיטת בר־אילן
  • ד"ר עינת גונן, אוניברסיטת תל אביב
  • פרופ' יעל רשף, האוניברסיטה העברית

מרכזת הוועדה: ויקי טפליצקי בן־סעדון