איור מסך מחשב ועליו הסימנים והכיתובים כרוכית סולמית כוכבית גל וגג

כרוכית @

לסימן @ קבעה האקדמיה את השם כרוכית בתוך רשימת שמות של סימני הדפוס. השם כרוכית נקבע בעקבות הכינוי "שטרודל" שניתן לסימן זה בקרב הישראלים בשל צורתו. כרוכית היא השם שקבע ועד הלשון כבר בשנת תרע"ג (1913) למאפה האוסטרי הידוע על שום היותו עשוי מדף בצק הכרוך עם מְלית.

על תולדות הסימן @ לא כאן המקום להרחיב את הדיבור. שמו הרשמי באנגלית commercial at. בלשונות שונות יש לו שמות שונים, ובהם שמות שניתנו לו על פי צורתו, כגון "שבלול" (איטלקית), "זנב הקוף" (הולנדית), "כלב" (רוסית), "חֵדֶק" (לשונות סקנדינוויה), ובכמה לשונות גם "אוזן".

לסימן @ תפקידים שונים. המוכר ביותר כיום הוא תפקידו בכתובת של דואר אלקטרוני להפריד בין שם המשתמש לשם השרת המארח. בטוויטר מצמידים אותו לְשם משתמש לציון התייחסות למשתמש זה. לסימן יש גם תפקידים שונים בשפות תכנוּת. בעבר הלא רחוק רווח השימוש בסימן בהקשרים מסחריים כגון לציון מחיר.

יש המציעים לציין את הסימן @ במילת היחס 'ב'. מילה זו אכן מתאימה לשימוש הסימן בכתובות אלקטרוניות – שכן המשתמש מתארח בשרת מסוים. אבל כאמור לסימן @ תפקידים מגוונים נוספים והמילית 'ב' אינה יפה להם. לפיכך הוחלט שלא לקבוע את שם הסימן על פי תפקידו אלא על פי צורתו – צורת המאפה כרוכית.

גם שמות של סימנים נוספים במקלדת נקבעו על פי צורתם:
# – סֻלָּמִית (number sign)
~ – גַּל (tilde)
^  – גַּג (circumflex accent)
*  – כּוֹכָבִית (asterisk).

באיור: כרוכית (המאפה) וכרוכית (הסימן)