כריכת החוברת מאה של מילים בעברית

100 מילים – מילון כיס לציון מאה שנות מינוח עברי (תשע”ב, 2011)

המילון 100 מילים – מאה של מילים בעברית רואה אור לציון מאה שנים של מינוח עברי: בשנת תרע”ב (1912) פורסמה החוברת הראשונה של זיכרונות ועד הלשון ובה גם רשימת המונחים הראשונה: מונחי החשבון. מאז ועד היום פרסמו ועד הלשון העברית ואחריו האקדמיה מאות רבות של מילונים ורשימות מונחים בלמעלה ממאה תחומים ומקצועות.
הפעולה הנמשכת של האקדמיה ושל ועד הלשון לפניה בקביעת מילים ומונחים עבריים עיצבה ומעצבת את העברית בת ימינו לצד כוחות נוספים הפועלים בה. עשרות אלפי המונחים שנקבעו בכל המקצועות ותחומי
החיים – בהם חדשים ובהם שנלקחו מן המקורות – עומדים לרשות דוברי העברית, ומשמרים את רוח לשוננו ואת תרבותנו.

100 מילים

רשות הטבע והגנים והאקדמיה ללשון העברית מזמינות אתכם להשקיף ממרחק השנים על מילים שהיו חדשות בזמנן ונעשו לחלק בלתי נפרד מלשוננו, ולהכיר עוד מילים שחודשו לא מכבר, ובהן משחיתנות (ונדליזם), דשונת (קומפוסט), מיתד (דיבל), סחריר (ספין).
הצטרפו אלינו לטיול בשבילי הארץ ובנתיבי המילים.

מילון הכיס 100 מילים – מאה של מילים בעברית יחולק חינם למבקרים בשמורות הטבע, בגנים הלאומיים ובאתרי רשות הטבע והגנים במהלך השנה. המילון מלווה באיוריה מלאי ההומור והנוסטלגיה של אורית ברגמן, והוא מצטרף למילון הכיס “60 מילים – הזמנה לטיול בעברית” שיצא לאור לרגל חגיגות שישים שנה למדינה.

100 מילים

אפשר גם לרכוש את החוברות באקדמיה במחירים האלה: חוברת יחידה (ועד 9 חוברות) – 15 ₪ + דמי משלוח; 10 חוברות ומעלה – 10 ₪ + דמי משלוח.
לרכישת החוברות פנו למזכירות האקדמיה, חיים פרידמן בטלפון: 02-6493512.

לפרטים נוספים ולתיאום ריאיון תוכלו לפנות לרונית גדיש, המזכירה המדעית, האקדמיה ללשון העברית.