הזמנה לאירוע כוכבים בחוץ- בואו לקרוא ולשיר אלתרמן " וענן בשמיו ואילן בגשמיו מצפים עוד לך עובר אורח..."

“כוכבים בחוץ” (תשרי תשע”ט, ספטמבר 2018)

אירוע שירה, ספרות ושירה מדוברת לציון 80 שנה לספר הביכורים של נתן אלתרמן

האירוע “כוכבים בחוץ” יתקיים באקדמיה ללשון העברית ביום חמישי ד’ בתשרי, 13.9, בהשתתפות פרופ’ אריאל הירשפלד והמשוררים אגי משעול, נוית בראל, גלעד מאירי וצור ארליך.

“כוכבים בחוץ”, ספרו הראשון של נתן אלתרמן, ראה אור בשנת 1938, ומאז הוא נחשב לאחד הספרים המרגשים והאהובים והמשפיעים ביותר על השירה העברית ועל קוראיה.

השירים בספר סימנו את אלתרמן מיד כמשורר המחונן ביכולות כתיבה וחריזה, והוא הפך בן לילה למשורר מרכזי בדורו. הספר מסמל – אז וגם היום – את התרבות העברית החדשה, והוא זכה למעמד קנוני בחברה הישראלית, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשירה של נעמי שמר על היאחזות הנח”ל בסיני שבה היא ראתה “ספרי שירה קטנים על מדפים: שירי רחל ו’כוכבים בחוץ’ כמו לפני שנות אלף בקיבוץ”.

לציון 80 שנה להוצאת הספר תקיים האקדמיה ללשון העברית אירוע מיוחד שיוקדש לשירה ולשירים של אלתרמן ביום חמישי 13.9 בגן האקדמיה.

באירוע תופיע עמית צפריר במופע שירה מדוברת (ספוקן וורד) שיוקדש לאלתרמן. פרופ’ אריאל הירשפלד ידבר על לשון השירה של אלתרמן בהרצאתו “עד קצוֵי העברית”. בהמשך האירוע יקראו המשוררים אגי משעול, צור ארליך, נוית בראל וגלעד מאירי משירי אלתרמן וישוחחו על השירים שבחרו.

בחלקו השני של האירוע יצטרף הקהל לשירה בציבור משירי אלתרמן האהובים עם דניאל זכאי והגיטרה.

“כוכבים בחוץ” – 80 לספרו של נתן אלתרמן, יום חמישי ד’ בתשרי תשע”ט 13.9 בשעה 19:00. כרטיסים בהרשמה מראש באתר האקדמיה (25 ₪). מספר המקומות מוגבל ומומלץ להצטייד בלבוש חם.