השתתפות נציגת האקדמיה בוועידת גלובס לשיווק ולפרסום (תמוז תשע"ח, יולי 2018)

בוועידת גלובס לשיווק ולפרסום שהייתה בכ"ו תמוז (9 ביולי) בתאטרון הקאמרי בתל אביב השתתפה רונית גדיש, המזכירה המדעית של האקדמיה, בחֶבֶר דיון בנושא מקומה של העברית בעולם השיווק והפרסום. עוד השתתפו בדיון השחקנית והשדרנית רבקה מיכאלי, עידו גרינברג בעל המיזם "משפט אחד ביום", יועץ השיווק והתסריטאי אורי לברון ודנה בריל העוסקת בפרסום בעולם החרדי. הנחתה את הדיון כתבת הפרסום של גלובס ענת ביין.

רונית גדיש הדגישה בדבריה שלצד תפקידה של השפה כאמצעי תקשורת עכשווי יש לה תפקיד תרבותי ראשון במעלה. העברית היא נשאית של תרבות עתיקה ובו בזמן מתחדשת. היא קראה לאנשי הפרסום והשיווק לא להתבייש להשתמש במילים עבריות, גם מילים מחודשות, ובכך לתרום תרומה חשובה לתרבות העברית.

היא סיפרה שבשיחות עם תלמידים המבקרים באקדמיה עולה השאלה למה לא לוותר על העברית על כל מוזרותה ושונותה לעומת לשונות אירופה, ולהתחבר לעולם באמצעות השפה הגלובלית הנוכחית. אומנם יש מי חושב שהרעיון טוב, אבל אחרים מדברים על הקשר בין זהות ובין שפה ותרבות. במפגשים אלו התלמידים מצליחים לפענח מילה שמעולם לא שמעו מתוך פסוק עתיק בן 3,000 שנה, ותהתה אם אנחנו רוצים לאבד את ההישג הנדיר הזה.

היא ציינה שדווקא עולם הפרסום גאל מילים שהיו עד לא מזמן נחלתה של העברית הספרותית והמליצית, והוריד אותן אל העם, כגון נימוח וניחוח, מעדן, מרהיב, מפעים וקסום.

בסיום דבריה היא סיפרה שהאקדמיה מעוניינת להקים ועדה למונחי שיווק ופרסום, שכן תחום זה הפך למקצוע לכל דבר ועניין, וכמו כל מקצוע המכבד את עצמו הוא זקוק למילון מונחים שיאפשר ללמד, לכתוב מחקרים ולנהל שיח מקצועי במונחים עבריים ראויים. כמה מן הנוכחים הביעו את רצונם להשתתף בוועדה כשתוקם.

סיכום המושב בכתבת עיתון גלובס מיום 10/07/2018