צילום אברהם אבן-שושן

“מילונים ומילונאים” – ערב עיון לזכר המילונאי אבן־שושן בהשתתפות חתן פרס ישראל ארז ביטון (תשע”ה, 2015)

בבית האקדמיה יתקיים ערב עיון במלאות שלושים שנה למותו של חבר האקדמיה המילונאי אברהם אבן־שושן ובהשתתפות חתן פרס ישראל המשורר ארז ביטון.

עוד יצוין בערב זה סיומו של קורס ראשון מסוגו לכתיבת ערכים מילוניים במיזם המילון החופשי “ויקימילון” מבית ויקימדיה.

אברהם אבן־שושן הוא מחברו של המילון הנפוץ ביותר בישראל, ושמו מזוהה בישראל עם המושג “מילון”. אבן־שושן לא היה רק מילונאי אלא גם איש חינוך חשוב והוא מילא תפקידים בכירים במשרד החינוך ובהכשרת מורים. נוסף על המילון חיבר אבן־שושן “קונקורדנצייה חדשה לתנך” וקונקורדנצייה לשירת ביאליק. על מפעליו זכה אבן־שושן בפרס ישראל, בפרס ביאליק ובפרס ירושלים לחכמת ישראל. בערב תספר עליו נכדתו אורית רשף אבן־שושן.

בערב ישתתפו זוכה פרס ישראל לספרות ושירה לשנה זו ארז ביטון, שזו תהיה הופעתו הראשונה לאחר קבלת הפרס ביום העצמאות, וגילי בר־הלל, מתרגמת ספרי הארי פוטר וספרי עוץ. ארז ביטון ידבר על “המילון הפנימי” שלו, וגילי בר־הלל תדבר על תרגום של מילים מומצאות.

הערב ייפתח ברב־שיח בהשתתפות מילונאים בכירים שישוחחו על שיקולים ולבטים בעריכת מילון עברי בימינו.

בטקס סגור שיתקיים בתחילת הערב יחולקו תעודות למשתתפי הקורס לכתיבת ערכים בוויקימילון. בקורס למדו המשתתפים סוגיות בעריכת מילון, נחשפו לעולם של ידע חופשי והתנסו בכתיבת ערכים. את הקורס נתנו במשותף מנחה מן האקדמיה ללשון העברית ופעילים ותיקים במיזם ויקימילון.

ערב העיון “מילונים ומילונאים” יתקיים ביום שני ח’ באייר 27.4 בשעה 17:00 בבית האקדמיה ללשון העברית בקריית האוניברסיטה העברית בגבעת רם בירושלים. מחיר: 35 ₪.

 

לסיכום ערב העיון