צילום אירוע של האקדמיה

חיים בעברית, אדר תשע”ג

כינוס משותף במכון מופ"ת

הכינוס המשותף לאקדמיה ללשון העברית ולפורום מרכזי לימודי הלשון העברית במכון מופת התקיים ביום ט’ באדר תשע”ג (19 בפברואר 2013) במכון מופ”ת בתל אביב. בכינוס, שנשא את השם ‘חיים בעברית’, השתתפו יותר ממאתיים איש.

את הכינוס פתחו נשיא האקדמיה ללשון העברית פרופ’ משה בר־אשר, ראש מכון מופ”ת ד”ר מיכל גולן ומנהל אגף א להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך נח גרינפלד. במושב הפתיחה הרצה פרופ’ בר־אשר על השאלה “כיצד מתגבש התקן בלשון”, ובראשו ישבה פרופ’ לובה חרל”פ ממכללת ליפשיץ.

בראש המושב הראשון ‘יוצרים בעברית’ ישב ד”ר חיים דיהי ממכללת קיי בבאר שבע. חברת האקדמיה אסתר גולדנברג הרצתה בנושא “העורכים לכותבים על־פי דרכם”. חברת האקדמיה גיל הראבן דיברה על “העברית היפה לספרות”. מייסדת הוצאת הספרים ‘אחוזת בית’ שרי גוטמן סיפרה על “התפקיד הלשוני של עורך הספרות”.

בראש המושב השני ‘מחנכים בעברית’ ישבה פרופ’ מאיה פרוכטמן מאוניברסיטת בר־אילן וממכללת לוינסקי. חבר האקדמיה ד”ר מרדכי מישור הרצה על “הניקוד – מהקלה למעמסה”. ד”ר עמנואל אלון ממכללת בית ברל הרצה על “ערכו של הניקוד בלשון ובמעשה ההוראה”. נושא הרצאתה של ד”ר עדית שר ממכללת קיי היה: “‘יֵשׁ מִלִּים וְיֵשׁ מִלִּים’: עיון ביצירותיו של שלונסקי לילדים”.

בראש המושב השלישי ‘דוברים עברית’ ישבה צופיה קרני ממכללת אפרת. ד”ר גבריאל בירנבאום ממפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה הרצה על “שינויים בלשון ימינו בהשוואה לשינויים בלשוננו העתיקה”. נושא הרצאתה של ד”ר אורלי אלבק, מרכזת מערך ההשתלמויות באקדמיה, היה “להלן הטקסט המשפטי – על מורכבות הניסוח של הטקסט המשפטי”.

בין ההרצאות נשמעו קטעי נגינה של הצמד ‘בשניים’ וקטעי קריאה מפי ד”ר עליזה רישביץ ממכללת לוינסקי.   

לצפייה במושבי הכינוס לחצו כאן.