צילום של צרויה שלו

חברים חדשים באקדמיה (תשע”ב, 2012)

בישיבת המליאה של האקדמיה ללשון העברית שהייתה ביום שני, כ”ח בטבת תשע”ב, 23 בינואר 2012, נבחרו הסופר חיים באר ופרופ’ משה פלורנטין לחברים מלאים באקדמיה. הסופרת צרויה שלו נבחרה לחברה יועצת. פרופ’ סטיבן ד’ פראד מאוניברסיטת ייל בארצות הברית נבחר חבר כבוד.

חיים באר נבחר לחבר יועץ של האקדמיה בשנת תשנ”ז (1997). לאחר כמה שנים שבהן נבצר ממנו להשתתף בפעילות האקדמיה הוא חזר לפעילות, ועתה הוא נבחר לחבר מלא. חיים באר היה מרצה לספרות באוניברסיטת בן־גוריון בנגב, והוא מלמד ספרות במסגרות נוספות. מספריו: “נוצות”, “עת הזמיר”, “גם אהבתם גם שנאתם”, “חבלים”, “לפני המקום”, “אל מקום שהרוח הולך”, “מזיכרונותיה של תולעת ספרים: מסעות בעקבות סופרים וספרים”.

פרופ’ משה פלורנטין נבחר לחבר יועץ של האקדמיה בשנת תשס”א (2001). פרופ’ פלורנטין הוא חוקר הדקדוק והמילונאות של העברית והארמית של השומרונים ועוסק בדקדוק ולקסיקוגרפיה של העברית העתיקה. משנת תשס”ג (1992) הוא עורך כתב העת “העברית” (בשמו הקודם “לשוננו לעם”), ועומד בראש הוועדה למילים בשימוש כללי של האקדמיה משנת תשע”ב.

צרויה שלו היא מן הסופרות החשובות בעברית כיום. מספריה: “חיי אהבה”, “בעל ואישה”, “תרה”, “שארית החיים”. כמו כן פרסמה שלו ספרי שירה וספר ילדים. צרויה שלו, ילידת קבוצת כינרת, מתגוררת בירושלים.

פרופ’ סטיבן ד’ פראד הוא חוקר של ספרות הבית השני וספרות חז”ל. הוא עוסק בפרשנות המקרא הקדומה, בנצרות הקדומה, במגילות ים המלח, בניתוח ספרותי־רטורי של הספרות התלמודית, ברב־לשוניות בתרבות היהודית הקדומה ועוד.

מסורת היא באקדמיה שחברים בה לצד חוקרי הלשון העברית וספרותה גם סופרים עבריים, משוררים ומתרגמים. ואכן בחברי האקדמיה בעבר נמנו יוצרים חשובים בלשון העברית, ובהם אהרן אמיר, אורי צבי גרינברג, חיים הזז, שולמית הראבן, אהרן מגד, יזהר סמילנסקי, אברהם שלונסקי ומשה שמיר. כיום חברים באקדמיה נוסף על החברים שנבחרו עתה הסופרים אהרן אפלפלד, גיל הראבן, הרב חיים סבתו ועמוס עוז, והמתרגמים עמינדב דיקמן, שמעון זנדבנק, אברהם יבין ואמציה פורת. המשורר חיים גורי הוא חבר כבוד באקדמיה.